BASINDA BİZ
JET KAZASINDA KRİTİK GELİŞME/ HÜRRİYET
Şehit pilotlar ile ilgili soruşturmada kritik gelişme 
MALATYA Akçadağ’da Şubat 2015’te iki F-4 savaş uçağı düştü. Kazada, biri kurmay binbaşı 4 pilot şehit oldu. Olay ile ilgili yürütülen soruşturmada ise yeni bir gelişme yaşandı. Malatya Erhaç Havalimanı’nda görevli astsubay Bekir Işık (31) için Askeri Mahkeme tutuklama kararı verdi. Işık’ın avukatı ise yaptığı açıklamada, pilotların fiziki teste girdikleri gün uçuşa çıkarıldıklarını belirterek, müvekkili Işık’a verilen görevleri eksiksiz yerine getirdiğini söyledi.

SONRA OKU

Şehit pilotlar ile ilgili soruşturmada kritik gelişme
18 Nisan 2017Hurriyet.com.tr

24 Şubat 2015 günü Malatya’nın Akçadağ ilçesinde iki F-4 uçağının düştüğü bilgisi TSK tarafından duyuruldu. Planlı gece uçuşunda düşen iki uçukta bulunan Kurmay Binbaşı Salih Sezer, Üsteğmen Salih Atalay ile Zeynel Özbahçeçi ve Onur Özkaya şehit oldu.

Olay ilgili yürütülen soruşturmada ise yeni bir gelişme yaşandı. Kara Kuvvetleri Komutanlığı 8’inci Kolordu Komutanlığı Askeri Mahkemesi, 11 Nisan günü, hava trafik astsubayı Bekir Işık’ın tutuklanmasına karar verdi. Konya 3’ünca Ana Jet Üs Komutanlığı’nda görevli olan Işık, askeri mahkemedeki savunmasında, kendisine verilen görevi eksiksiz yerine getirdiğini belirtti. Işık, iniş talebine ise ise, kuledeki uçuş kontrol amiri Kurmay Binbaşı A. E. tarafından onay verildiğini aktardı.

'SON ANDA UÇUŞA ÇIKARILDILAR'
Işık, o akşam uçuşa çıkan pilotların yorgun olduklarını daha sonra öğrendiğini aktardı. Işık “Son anda yapılan bir değişiklikle uçuşa çıktılar. Uçuş rotalarının değiştirildiğini öğrendim” dedi.Işık, 10 yıldır hava trafik astsubayı olarak görev yaptığını, binlerce uçağın inişine kule görevlisi olarak yardım ettiğini de aktardı. Işık, FETÖ ile ilgili herhangi bir soruşturmasının olmadığını belirterek “Olay sonrası yerimi değiştiren yüksek uçuş disiplin kurulu üyelerinin tamamı FETÖ’den tutuklandı” dedi.

BOZULAN ASKERİ DİSİPLİNİN TESİSİ…

Askeri Mahkeme ise, oy çokluğu ile aldığı kararda, Işık’ın,  ‘Bilinçli taksirle ölüme sebebiyet verme suçunu oluşturma yönünden kuvvetli suç şüphesine yönelik olguları taşıdığı’na hükmetti. Mahkeme kararında, olaydan iki yıl sonra verilen tutuklama kararının gerekçesinde ayrıca “Bozulan askeri disiplinin yeniden tesisi için gerekir” denildi.

UÇUŞ GÜNÜ TESTE GİRDİLER

Işık’ın Avukatı Mehmet Erkan Akkuş ise karara itirazda bulundu. Diyarbakır 7. Kolordu Komutanlığı  Askeri Mahkemesi’ne gönderilen itiraz dilekçesinde, düşen iki uçaktaki pilotların olay günü  Fiziksel Yeterlilik ve Dayanıklılık Testi’ne katıldıklarına işaret etti. Av. Akkuş, 1974 yılında TSK envanterine giren F-4
uçaklarının “Uçan Tabut” olarak görüldüğüne işaret ederek, olaydan sonra envanterden çıkarıldıklarını aktardı.

Akkuş, konu ile ilgili yaptığı açıklamada ise  “Uçak kazası sebebiyle yapılmış kaza kırım raporu ve müşterek kaza raporlarında, Radar Kontrolörü Astsubay Bekir Işık’ın talimatlarına uyulmuş olsaydı bu elim kazanın yaşanmayacağı zabıt altına alınmıştır. Kule ses kayıtları incelendiğinde pilotların istekleri şeklinde uygun olarak yaklaşma ve dönüş talimatı müvekkilim tarafından verilmiştir. Genel kanı pilotların fiziki yeterlilik testinden sonra yeteri kadar dinlendirilmeden uçuşa çıktığı yönündedir.  Askeri mahkemelerin kapatılmasının dayanağı olan referandumdan önce alelacele müvekkilimin tutuklanmasını manidar bulunuyor. Askeri mahkeme tutuklama gerekçesi olarak bozulan askeri disiplinin tesisini göstermiştir. Olayın üzerinden iki yıl geçmiş olması, müvekkilimin kendisine tevdi edilen görevleri harfiyen yerine getirmiş olması göz önüne alındığında tutuklama gerekçesine askeri disiplinin bozulmasının gösterilmesinin mantıki izahı yok" dedi.